Artykuł sponsorowany

Czy przy termoizolacji obiektów zawsze jest konieczny audyt energetyczny?

Czy przy termoizolacji obiektów zawsze jest konieczny audyt energetyczny?

Odpowiednia termoizolacja budynku powinna być priorytetem. Oprócz aspektu ekologicznego jest to bardzo istotny element w gospodarowaniu energią i zminimalizowaniu kosztów eksploatacji. Czy wykonując termoizolacji obiektu, musimy również przeprowadzić audyt energetyczny?

Czym jest termoizolacja obiektów?

Termoizolacja obiektów budowlanych to istotny element inwestycji. Dzięki niej jesteśmy w stanie znacząco zminimalizować zużycie energii oraz zapobiec utracie ciepła danego budynku. Termoizolacja budynków polega więc na poprawie komfortu oraz zauważalnym zmniejszeniu kosztów eksploatacji. Jest to więc proces niezwykle ekonomiczny, jak i ekologiczny. 

Przeczytaj również: Wełna mineralna czy styropian - który materiał wybrać do ocieplenia domu?

Aby termoizolacja budynku była skuteczna, powinniśmy korzystać z odpowiednio dobranych materiałów. Oprócz zasady wykorzystywania materiałów termoizolacyjnych o niskiej przewodności ciepła, dobrze jest dobierać je indywidualnie do danego obiektu. Najczęściej wykorzystuje się takie materiały jak, wata szklana, wełna mineralna, włókno ceramiczne, płyty termoizolacyjne z pianki PIR oraz materiały termoizolacyjne na bazie krzemianów. 

Przeczytaj również: Na jakiej podstawie dobrać grubość materiałów izolacyjnych do wykonania termomodernizacji budynku?

Oprócz wykorzystania właściwych materiałów ważny jest również sposób przeprowadzenia termoizolacji budynku. Aby mieć pewność co do jej jakości, warto skorzystać z pomocy fachowców. Firma budowlana FUDAL oferuje kompleksowe usługi z zakresu termoizolacji obiektów budowlanych. Doświadczeni pracownicy zadbają o najwyższy poziom świadczonych usług i dostosują się do indywidualnej sytuacji każdego z klientów.

Czy audyt energetycznych zawsze jest konieczny? 

Audyt energetyczny jest natomiast opracowaniem, które określa zakres oraz parametry techniczne i ekonomiczne przedsięwzięcia termoizolacyjnego. Co więcej, wskazuje on na optymalne rozwiązanie. Audyt energetyczny to nic innego jak analiza stanu budynku, która ma za zadanie wskazać możliwości zminimalizowania zużycia energii. Jest to bez wątpienia duże ułatwienie dla podjęcia decyzji o termoizolacji obiektu. Dzięki niemu będziemy w stanie wybrać najbardziej opłacalne rozwiązanie i zminimalizować koszty tego przedsięwzięcia. Mimo to warto pamiętać, że audyt energetycznie nie jest niezbędny przy termoizolacji obiektów. Może być jego dopełnieniem i stać się częścią procesu, jednak nie jest on konieczny. 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.